Sveikos pėdutės – tiesi nugarytė

Vasario mėnesį „Meilučių“, „Drąsučių“, „Šaunučių“, „Smalsučių“, „Linksmučių“ grupėse vyko užsiėmimai plokščiapėdystės profilaktikai.

Kas yra plokščiapėdystė? Tai tokia pėdos deformacija, atsirandanti nusileidus arba išnykus jos skliautams. Visi vaikai iki trejų metų būna plokščiapėdžiai, tačiau pamažu pėdutėje riebalų mažėja, raumenys stiprėja, o 3–5 gyvenimo metais pradeda formuotis pėdos skliautas. Norint sustiprinti pėdas nereikia kažkokių ypatingų sąlygų. Reikėtų prisiminti, kad bet kokia aktyvi fizinė veikla irgi naudinga plokščiapėdystės profilaktikai. Tai ir judėjimas sporto salėje ar lauke: mankšta, judrūs žaidimai, gimnastika, pusiausvyros pratimai, specialūs pratimai pėdos raumenims ir raiščiams lavinti. Kojų raumenims stiprinti vasarą padeda plaukimas, važinėjimasis dviračiu, riedučiais, paspirtuku ir pan. Labai gera profilaktinė priemonė vaikščiojimas basomis įvairiais paviršiais: žole, akmenukais ir pan.
Vasario mėnesį „Meilučių“, „Drąsučių“, „Šaunučių“, „Smalsučių“, „Linksmučių“ grupėse vyko užsiėmimai plokščiapėdystės profilaktikai, kurių tikslas – skatinti vaiką judėti, lavinti judesius ir stiprinti pėdų raumenis bei formuoti taisyklingą pėdos skliautą. Vaikučiai vaikščiojo įvairiais paviršiais, atliko įvairius pėdučių stiprinimo pratimus.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė
Aušra Rapkevičienė