Velžio lopšelio-darželio „Šypsenėlė“ Liūdynės skyriaus mokytoja E. Pšetulskienė 2024 m.
vasario–gegužės mėnesiais dalyvavo eTwinning platformos tarptautiniame projekte „Sugrįžk į
mišką – susijunk su gamta“.
Projekto tikslai:
Suteikti vaikams galimybę atrasti ir suprasti gamtos įvairovę.
Ugdyti aplinkosauginį sąmoningumą, plėtoti žinias apie perdirbimą ir aplinkos apsaugą.
Palaikyti kūrybiškumą, ugdyti meninius įgūdžius kuriant darbus iš gamtinių medžiagų ir
antrinių žaliavų.
Projekte dalyvavo trijų šalių mokytojos: Turkijos (8), Kroatijos (3) ir Lietuvos (1). Vasario
mėnesį vyko parengiamieji projekto darbai: veiklų plano aptarimas, logotipo, plakato,
lankstinuko kūrimas.
Veiklos vaikams buvo įdomios ir kūrybiškos. Kovo mėnesį vaikai kūrė miško maketą iš
gamtinių medžiagų. Užsiėmime aiškinomės apie miške gyvenančių gyvūnų ypatybes, darėme
kaukes, žiūrėjome mokomuosius filmus. Visos projekte dalyvujančios mokytojos kūrė istorijas apie
laukinius gyvūnus. Istorijos buvo sudėtos į elektroninę knygą. Knygą „Laimės miškas“ galima rasti
www.storyjumper.com puslapyje lietuvių ir anglų kalbomis.
Viena iš užduočių buvo pasėti pomidorų, nesuvalgytų per pietus sėklytes ir jas sudaiginti.
Kalbėjomės su vaikais apie maisto švaistymą, vaikai sužinojo, kad pasaulyje išmetama daugybė
tonų maisto, o kai kurie pasaulio gyventojai jo neturi pakankamai ir badauja. Pomidorų daigeliai
sėkmingai auga, atšilus orams, juos perkėlėme į daržą. Tikimės sulaukti derliaus.
Balandį atlikome eksperimentus panaudodami plastiko butelį. Sodos ir acto pagalba
pripūtėme balioną, o paskui susidariusiomis dujomis gesinome žvakės liepsną.
Kūrėme ritminius instrumentus panaudodami gamtines medžiagas. Paskui grojome
pritardami pagal sukurtų dainų apie mišką ir gamtą ritmui. Mokytojos dainas kūrė pasitelkdamos DI
(dirbtinį intelektą). Taip pat vaikai dekoravo projekto pavadinimo raides gamtinėmis medžiagomis.
Mokytojos Web2 įrankių pagalba sukūrė bendrą projekto pavadinimo nuotrauką sudėdamos visų
dalyvių raidžių nuotraukas kartu.
Mokėmės apie vandenį ir jo svarbą gyvenime, sužinojome kaip svarbu jį taupyti, vaikai
kūrė plakatą apie vandens svarbą pasaulyje.
Gegužės mėnesį vaikai gamino dovanėles – magnetukus mamoms, panaudodami gamtines
medžiagas. Tai buvo boružėlės, iš graikinio riešuto kevalo.
Labai smagi projekto dalis buvo kolekcijos iš panaudotų medžiagų ir drabužių kūrimas.
Vaikai pasijuto tikri dizaineriai, piešė, karpė, klijavo, dažė… Pavyko puiki kolekcija „Iš vabalų
gyvenimo“ . Vaikai suprato kaip svarbu yra tvarumas, taupymas ir daiktų pernaudojimas. Patyrė
atradimo ir kūrybos džiaugsmą. Pabuvo ne tik kūrėjai, bet ir modeliai.
Gegužės 9 dieną, minėjome Etwining dieną: vaikai piešė ta proga spalvingą plakatą, apsivilko
mėlynais drabužiais ir suformavo raides atsigulę ant kilimo. Buvo sukurtas bendras projekto dalyvių
darbas – užrašas E twining. Gegužės 16 dieną nuotoliniu būdu įvyko susitikimas su projekte
dalyvaujančiais vaikais ir mokytojomis.
Projekto veiklos buvo įdomios ir įtraukiančios, vaikai įgijo daug žinių, naujų įgūdžių, kurie
padės ateityje būti sąmoningais ir atsakingais, mylinčiais gamtą žmonėmis. Jos puikiai papildė
kūrybiškumo ir pažinimo kompetencijų ugdymą, buvo naudingos ir smagios. Vaikai noriai atliko
užduotis ir išmoko nemažai naujų dalykų. Projekto užduotys tiko visiems be išimties vaikams, tiek
kitakalbiams, tiek turintiems specialiųjų poreikių. Visi buvo laimingi dalyvaudami.
Projekto įgyvendinimo metu Lietuvos, Kroatijos ir Turkijos šalių mokytojos puikiai
bendradarbiavome, dalijomės idėjomis, patirtimis, palaikėme viena kitą, patobulinome savo
įgūdžius IKT srityje. Bendrauti nesutrukdė net kalbos barjeras, naudojomės IKT technologijomis,
kurios padėjo vienai kitą suprasti ir bendrauti.
Mokytoja Evelina Pšetulskienė









Atnaujinta: 2024 24 birželio velziodarzelis